Spørsmål & svar

Her finner du svar på en del vanlige spørsmål vedrørende bruk av nettbutikken. Dersom du ikke finner svar på det du lurer på, er det bare å sende en epost til post@sunneleker.no. Vi svarer vanligvis i løpet av dagen.

 

Jeg har ikke mottatt ordrebekreftelse på mail.

- Når du har gjennomført en bestilling i nettbutikken, sendes det automatisk ut en ordrebekreftelse på mail. Dersom du ikke har mottatt denne, har den mest sannsynlig havnet i spam-filteret på epostleseren din eller på din PC/Mac. I noen tilfeller opplever vi også at ordrebekreftelser ikke kommer fram fordi mottakers "postkasse" på epostserveren er full/lagringskapasiteten er overskredet.

 

Hvem kan handle hos Sunne Leker?

- Alle kunder er velkommen hos oss, privatkunder så vel som skoler, barnehager, institusjoner, organisasjoner m.fl.

 

Må man logge seg inn før man begynner å handle?

- Nei. Finn produktene du ønsker og legg dem i handlevogna. Når du har funnet alt du ønsker, går du til kassen hvor du fyller ut informasjon om navn og adresse og velger betalingsmåte. Dersom du allerede har et kundeforhold hos oss, må du gjerne logge inn før du begynner å handle. Sunne Leker skiftet i april 2023 netthandelsplattform. Kundeopplysninger fra gammel plattform var dessverre ikke mulig å overføre. Du ma da legge inn kundeopplysningene på nytt.

 

Jeg har glemt passordet. Hva gjør jeg?

- Gå til nederste del av denne siden og trykk på linken «Glemt passord?». Følg anvisningene.

 

Hvor raskt sendes bestillingen min?

- Sunne Leker samarbeider med Colliflow i Skien. De sender ut våre varer. Bestillinger som kommer inn før klokka 12.00, sendes normalt samme dag. I perioder med stort trykk kan det ta noe mer tid. Bestillinger som blir gjort på lørdager, helligdager og høytidsdager sendes første påfølgende virkedag.

 

Jeg har gjort en bestilling. Hvor er den?

- Etter at bestillingen er ekspedert, vil du få tilsendt en epost med sporingsinformasjon. Ved å trykke på lenka i eposten vil du få opp Postens nettside for sporing av pakker. Her vil det stå hvor din pakke er.

 

Når kan jeg hente pakka?

- Som privatkunde vil du få tilsendt melding på epost og SMS når pakken er kommet til utleveringsstedet. Du kan da bestille hjemlevering direkte av Posten dersom du ønsker dette eller hente den selv. Bestillinger fra skoler, barnehager og offentlige institusjoner sendes som bedriftspakke og leveres på døra. dersom ikke kunden velger annen leveringsmåte. Dersom mottaker ikke er til stede når pakken skal leveres, vil den bli levert til nærmeste postkontor/Post i butikk hvor den må hentes.

 

Er alle varer lagervarer?

- Ja, alle varer er lagervarer. I perioder kan enkelte produkter være utsolgt. Det vil da ikke være mulig å bestille disse produktene.

 

Er prisene inkludert moms?

- Ja, alle priser er oppgitt med m.v.a. inkludert. (Skoler, barnehager og andre som har momsrefusjon bør være oppmerksom på at mange leverandører oppgir sine priser uten at m.v.a. er inkludert.)

 

Kan jeg få en bestemt farge eller utførelse på produktet?

- En del produkter kommer i ulike fargevarianter. Noen kommer også med små designforskjeller. Vi har satt bort utsendelsen av varer til et eksternt firma. Det er dessverre ikke lenger mulig å ønske bestemte farger eller typer. 

 

Hvem regnes som privatkunder og hvem kan få faktura med 30 dager kreditt?

- Inndelingen i privatkunder og skoler, barnehager og offentlige institusjoner har sammenheng med betalingsform og hvordan varene sendes fra vårt lager og til kunden. Som privatkunde regnes privatpersoner og i utgangspunktet alle andre som ikke er skoler, barnehager eller offentlige institusjoner. Disse betaler sine varer med Klarna (kredittkort eller privatfaktura) eller Vipps. Men dette er ikke en absolutt regel. Anerkjente organisasjoner, store selskaper, store private institusjoner, menigheter og enkelte andre vil også kunne handle på samme vilkår som skoler, barnehager og offentlige institusjoner. Ta gjerne kontakt på epost dersom du er i tvil. Skoler, barnehager og offentlige institusjoner får sine varer levert med faktura med 30 dagers kreditt. Vi sender elektronisk EHF-faktura til kunder som kan motta dette.

 

Hvordan betaler jeg for ordren min?

- Det er ulike betalingsmåter avhengig av om du er privatkunde eller ikke.

- PRIVATKUNDER: Som privatkunde kan du velge mellom betalingsformene Klarna og Vipps. Klarna gir deg to nye valg. Du kan du velge mellom å betale med kredittkort eller Klarna faktura. Klarna faktura er en betalingsløsning som gjør at du som privatkunde kan handle med faktura og betale for varene etter at du har mottatt ordren. Det er Klarna som sender deg fakturaen på epost. Betalingen skal foregå til Klarna. Sunne Leker får sitt oppgjør fra dem i ettertid.

- SKOLER, BARNEHAGER OG OFFENTLIGE INSTITUSJONER: Alle kunder som faller inn under denne kategorien (se også punktet over om inndeling av kunder), vil få ordren sin levert med faktura med 30 dagers kreditt. Denne fakturaen utstedes av Sunne Leker. Dersom kunden er registret i ELMA-registeret, vil fakturaen bli sendt som EHF-faktura. Hvis ikke, sendes den fakturamottaker på epost.

 

Hva er Klarna?

- Klarna er en betalingsløsning for privatkunder. Med Klarna får du mulighet til å velge mellom å betale med kredittkort eller Klarna faktura. Dersom du velger Klarna faktura, kan du vente med å betale varene til etter at du har mottatt ordren. Klarna sender deg en faktura på epost. Denne betales til Klarna. Sunne Leker får sitt oppgjør fra Klarna.

 

Vi er en privat barnehage/privatskole. Kan vi handle varer i nettbutikken og betale med faktura med 30 dagers kreditt?

- Ja, private barnehager og privatskoler handler på samme vilkår som offentlig eide barnehager og skoler.

 

Er varene sikkerhetstestet?

- Ja. Alle produkter som selges i nettbutikken er på oppdrag fra produsentene testet og sertifisert av uavhengige testlaboratorier og oppfyller gjeldende krav som norske myndigheter har sluttet seg til. Kunden må selv være påpasselig med at barn under 3 år ikke får tilgang til produkter med små deler. Dette kan medføre kvelningsfare. Se merking på emballasje. Det er også viktig at optisk leketøy som kikkerter og teleskoper aldri brukes til å se på sola eller andre sterke lyskilder. Dette kan skade øynene.

 

Kan dere pakke inn varene?

- Vi har satt bort utsendelsen av varer til et eksternt firma og har dessverre ikke mulighet til å tilby denne servicen.

 

Kan privatkunder få varer sendt til en annen adresse enn sin egen?

Ordrer kan sendes til en annen adresse enn din egen. Når du kommer til kassa, oppgir du den alternative leveringsadressen i et eget felt. (Det sendes ut henteinformasjon til epostadressen og mobilnummeret som oppgis i bestillingen. Husk å vidersende denne informasjonen til den som skal hente pakken.)

 

Får jeg tilsendt nyhetsbrev hvis jeg bestiller varer hos Sunne Leker?

- Nei, du får ikke automatisk tilsendt nyhetsbrev. Du må velge dette selv når du registrerer deg som kunde. Dersom du har valgt å motta nyhetsbrev og ikke ønsker å motta dette lenger, bruker du link i nyhetsbrevet for å melde deg av igjen.

 

Jeg ønsker å returnere et produkt. Hvor skal det sendes?

Returprodukter sendes til denne adressen: Sunne Leker, c/o Colliflow, Havnevegen 70, 3739 SKIEN. NB! Det er viktig at denne adressen brukes og ikke vår kontoradresse. Når returproduktene er ankommet vårt lager, vil vi refundere deg det du har betalt for dem. Kjøper dekker selv kostnaden ved retur hvor angreretten benyttes. Les mer om angreretten under Kjøpsbetingelser.